Ajuntament d'Arenys de Mar
Riera del Bisbe Pol, 8 - 08350 Arenys de Mar - Tel. 93 795 99 00
La sala Noble del Centre Cultural Calisay va quedar del tot petita ahir al vespre davant l'allau de persones -tant representants d'associacions i entitats de la vila, com de veïns i veïnes a títol particular- que volien informació sobre com es pot ajudar als refugiats sirians.
Alfons Molons, tècnic coordinador de la Creu Roja a Barcelona, i l'Alcalde d'Arenys de Mar, Estanis Fors, van donar a conèixer l'estat de la situació dels refugiats sirians que han d'arribar en els pròxims mesos a Catalunya. En aquest sentit, es va explicar que l'arribada està prevista a finals d'any i que, en el cas de la nostra vila, es calcula que seran unes 25 persones inicialment.
La primera necessitat que tindran aquestes persones és la d'un habitatge. Es preveu que seran famílies senceres les que arribin, de manera que es requereixen habitatges buits. De moment, ja se'n disposa de tres i se n'estarien cercant dos més. Per aquest motiu, l'alcalde va avançar que s'iniciaran converses amb els bancs de la vila per demanar-los que cedeixin alguns dels pisos que tenen buits a Arenys de Mar.
També es va anunciar que s'obriria un formulari al web municipal perquè s'hi registrin totes aquelles persones que es vulguin oferir per ajudar en allò que puguin. És per això que en el formulari es podrà indicar quin tipus d'oferiment es vol prestar. A títol d'exemple, algunes de les persones assistents a la trobada es van oferir a fer de traductores i acompanyament mentre els nouvinguts no aprenguin la nostra llengua.
Des de l'Ajuntament d'Arenys de Mar s'utilitzarà aquesta base de dades per canalitzar millor totes les opcions d'ajuda i fer una coordinació més eficient de les accions a prendre.
Ajuntament d'Arenys de Mar
Riera del Bisbe Pol, 8 - 08350 Arenys de Mar - Tel. 93 795 99 00