Escut de l'Ajuntament d'Arenys de Mar
EQUIPAMENTS I SERVEIS
  • C.C.Calisay Riera del Pare Fita, núm. 31; 2n pis, despatx 2
  • Per concertar cita: 93.795.99.21
  • Dimecres de 10 a 14 h. i de 17 a 19 h. Divendres de 10 a 13 h. (Agost tancat)
  • Defensor del ciutadā: Manel Pou i Escolán
Oficina del Defensor del Ciutadā d'Arenys de Mar
  • Defensor del ciutadā

    Durant el mes de juliol el Defensor del Ciutadā realitzarā jornada intensiva de matins. Durant mes el mes d'agost aquest servei romandrā tancat.

     

    Reglament del defensor del ciutadā

    Casos en quč pot intervenir

    El defensor del ciutadā actua a solˇlicitud de qualsevol persona física o jurídica que demostri tenir un interčs legítim per l'objecte de la queixa que faci, en assumptes en quč l'actuaciķ de l'Administraciķ municipal hagi pogut produir una vulneraciķ dels drets de les persones, com per exemple els retards, els errors o arbitrarietats, la inexecuciķ de les resolucions, quan s'hagi produīt un tracte indegut als ciutadans o una motivaciķ insuficient de les resolucions i, en general, les actuacions que impedeixin l'exercici legítim dels drets constitucionals.

    En canvi no pot admetre les queixes anōnimes o que denotin mala fe, les queixes mancades de fonament, les que puguin comportar perjudicis al dret legítim de terceres persones o les queixes sobre qüestions privades. També cal tenir en compte que les queixes o reclamacions l'objecte de les quals estigui pendent d'alguna resoluciķ judicial tampoc poden ser admeses pel defensor, ni les d'aquelles persones amb dependčncia funcionarial, laboral o contractual de l'Administraciķ municipal en qüestions relatives a l'āmbit d'aquestes relacions.

    Tothom pot presentar queixes al síndic, totes les consultes i actuacions sķn gratuītes i no és necessāria l'assistčncia de cap advocat o procurador.

    Com es formulen les queixes?

    Les queixes s'han de formular per escrit, acompanyades amb documents que puguin servir per aclarir el cas. L'escrit ha de contenir el nom complet i l'adreįa i, si pot ser, el telčfon i el correu electrōnic de la persona que el formula. També ha de contenir els fets i les circumstāncies que sķn objecte de la queixa. Cal que vagi acompanyat amb els altres documents que puguin servir per aclarir el cas.
    Les queixes adreįades al defensor del ciutadā contra l'Administraciķ municipal han d'haver estat prčviament plantejades a l'Ajuntament, al servei adequat.

    On s'han de presentar?

    Cal que les queixes es presentin directament a l'Oficina del Defensor, situada al Centre Cultural Calisay, a la riera del Pare Fita núm. 31, al segon pis, despatx 2.
    L'oficina estā oberta cada dimecres de 10 a 14 h. i de 17 a 19 h., i els divendres de 10 a 13 h. (Agost tancat). Es pot concertar hora de visita trucant al telčfon del defensor, el 93.795.99.21 o bé enviant un correu electrōnic a defensor@arenysdemar.cat.

    Com actua el defensor?

    Les resolucions del defensor adopten la forma de recomanaciķ, recordatori i suggeriment, i pot proposar fķrmules de conciliaciķ entre les parts afectades. Les seves resolucions no poden modificar ni anulˇlar actes administratius, ni poden ser objecte de recurs de cap mena.

    L'Administraciķ municipal i, en general, tots els organismes i empreses dependents de l'Ajuntament, han d'auxiliar, amb carācter preferent i urgent, el defensor del ciutadā en les seves tasques.

    Anualment, el defensor del ciutadā ha de presentar al ple de l'Ajuntament l'informe de les seves actuacions durant l'any anterior.

  • Āmbit
    Equipaments i serveis d'āmbit administratiu
Informaciķ publicada l'11 de marį de 2010
Ajuntament d'Arenys de Mar - Riera del Bisbe Pol, núm. 8 - 08350 Arenys de Mar - Tel. 93 795 99 00