Facebook
Twitter
Youtube
Instagram
Telegram
RSS
Cercar
Botó que mostra/amaga menú lateral
NOTÍCIES
El comerç d'Arenys, molt satisfet amb la 25a Diada de la Puntaire
La celebració d'aquest gran esdeveniment ha significat un important impacte econòmic a la vila que el sector de la restauració i d'allotjaments espera poder repetir després de la bona dinàmica iniciada per l'actual govern, amb la promoció d'Arenys de Mar durant tot l'any.

repercussió diada1La celebració de la 25a Diada de la Puntaire a Arenys de Mar, que es va portar a terme del 27 al 29 d'abril, ha tingut una gran repercussió econòmica a la nostra vila, sobretot durant la jornada central de diumenge, quan prop de 3.000 puntaires i els seus acompanyants van omplir a vessar la Riera.

Segons les primeres estimacions de la regidoria de Promoció Econòmica, una gran quantitat de restaurants van multiplicar per 4 la caixa durant aquella jornada, mentre que en l'apartat de botigues i comerços el volum de facturació va ser menor, malgrat han valorat molt positivament la gran afluència de públic de fora de la vila que es va passejar pels seus establiments.

En aquest sentit, i amb independència de la repercussió econòmica immediata que generen aquest tipus d'esdeveniments, cal tenir en compte la inèrcia positiva que s'esta creant a Arenys de Mar, amb la participació activa de restaurants en iniciatives com ara el Mes dels Indians, i que s'ha triplicat en relació als restaurants participants del Calamarenys 2011. Amb la nova dinàmica iniciada des de les regidories de Promoció Econòmica i Turisme i Fires, l'Ajuntament d'Arenys de Mar està creant una sinergia positiva que reforça l'èxit de participació de cada esdeveniment, amb un pes creixent a la comarca que posiciona la nostra vila com a destinació turística i gastronòmica.

repercussió diada2Ocupació que va fregar el 100% als allotjaments de la vila

Mentre va durar la Diada de la Puntaire, els allotjaments d'Arenys de Mar van tenir una ocupació que, en molts casos, va ser del 100%. Així, per exemple, l'hostal La Premsa va tenir un 100% d'ocupació durant els tres dies, a l'igual que l'hostal La Lluna, i els hostals Sa Voga i Casa del Pare Fita (en ambdós casos durant dos dies, i el 75% i el 50% d'ocupació, respectivament, el tercer dia), mentre que l'hostal El Portal va registrar un 90% en dos dies i l'hostal Portofino un 80% també en dos dies.


Rècord de consultes a l'Oficina de Turisme

Un altre factor que permet quantificar l'impacte que ha significat la celebració de la Diada de la Puntaire a Arenys de Mar és la quantitat de persones que es van atendre des de l'Oficina de Turisme. En només 4 hores, el dia 29 d'abril van passar per aquest equiopament municipal un total de 104 visitants, xifra que suposa el rècord absolut. Abans d'aquest dia, el rècord de visitants l'ostentava la diada de Sant Roc de l'any passat, quan es van atendre 40 persones en un sol dia fruit d'una important difusió a nivell comarcal d'aquesta tradició de la nostra vila.

Fotos: David Castañeda

Publicat el 10 de maig de 2012
CompartirComparteix al FacebookCompartir a Twitter
Imprimir
^