• C.C.Calisay Riera del Pare Fita, n˙m. 31; 2n pis, despatx 2
  • Per concertar cita: 93.795.99.21
  • Dimecres de 10 a 14 h. i de 17 a 19 h. Divendres de 10 a 13 h. (Agost tancat)
  • Defensor del ciutadÓ: Manel Pou i Escolßn
  • Defensor del ciutadÓ

    Durant el mes de juliol el Defensor del CiutadÓ realitzarÓ jornada intensiva de matins. Durant mes el mes d'agost aquest servei romandrÓ tancat.

     

    Reglament del defensor del ciutadÓ

    Casos en quŔ pot intervenir

    El defensor del ciutadÓ actua a solĚlicitud de qualsevol persona fÝsica o jurÝdica que demostri tenir un interŔs legÝtim per l'objecte de la queixa que faci, en assumptes en quŔ l'actuaciˇ de l'Administraciˇ municipal hagi pogut produir una vulneraciˇ dels drets de les persones, com per exemple els retards, els errors o arbitrarietats, la inexecuciˇ de les resolucions, quan s'hagi produ´t un tracte indegut als ciutadans o una motivaciˇ insuficient de les resolucions i, en general, les actuacions que impedeixin l'exercici legÝtim dels drets constitucionals.

    En canvi no pot admetre les queixes an˛nimes o que denotin mala fe, les queixes mancades de fonament, les que puguin comportar perjudicis al dret legÝtim de terceres persones o les queixes sobre qŘestions privades. TambÚ cal tenir en compte que les queixes o reclamacions l'objecte de les quals estigui pendent d'alguna resoluciˇ judicial tampoc poden ser admeses pel defensor, ni les d'aquelles persones amb dependŔncia funcionarial, laboral o contractual de l'Administraciˇ municipal en qŘestions relatives a l'Ómbit d'aquestes relacions.

    Tothom pot presentar queixes al sÝndic, totes les consultes i actuacions sˇn gratu´tes i no Ús necessÓria l'assistŔncia de cap advocat o procurador.

    Com es formulen les queixes?

    Les queixes s'han de formular per escrit, acompanyades amb documents que puguin servir per aclarir el cas. L'escrit ha de contenir el nom complet i l'adreša i, si pot ser, el telŔfon i el correu electr˛nic de la persona que el formula. TambÚ ha de contenir els fets i les circumstÓncies que sˇn objecte de la queixa. Cal que vagi acompanyat amb els altres documents que puguin servir per aclarir el cas.
    Les queixes adrešades al defensor del ciutadÓ contra l'Administraciˇ municipal han d'haver estat prŔviament plantejades a l'Ajuntament, al servei adequat.

    On s'han de presentar?

    Cal que les queixes es presentin directament a l'Oficina del Defensor, situada al Centre Cultural Calisay, a la riera del Pare Fita n˙m. 31, al segon pis, despatx 2.
    L'oficina estÓ oberta cada dimecres de 10 a 14 h. i de 17 a 19 h., i els divendres de 10 a 13 h. (Agost tancat). Es pot concertar hora de visita trucant al telŔfon del defensor, el 93.795.99.21 o bÚ enviant un correu electr˛nic a defensor@arenysdemar.cat.

    Com actua el defensor?

    Les resolucions del defensor adopten la forma de recomanaciˇ, recordatori i suggeriment, i pot proposar fˇrmules de conciliaciˇ entre les parts afectades. Les seves resolucions no poden modificar ni anulĚlar actes administratius, ni poden ser objecte de recurs de cap mena.

    L'Administraciˇ municipal i, en general, tots els organismes i empreses dependents de l'Ajuntament, han d'auxiliar, amb carÓcter preferent i urgent, el defensor del ciutadÓ en les seves tasques.

    Anualment, el defensor del ciutadÓ ha de presentar al ple de l'Ajuntament l'informe de les seves actuacions durant l'any anterior.

  • └mbit
    Equipaments i serveis d'Ómbit administratiu
Informaciˇ publicada l'11 de marš de 2010