Ajuntament d'Arenys de Mar

ESCOLA BRESSOL DELS COLORS

Breu història

L'Ajuntament d'Arenys de Mar va iniciar el servei d'escola bressol municipal el setembre de 2004. Estava ubicada en dues aules de l'edifici Cassà, al carrer Sant Pere, on compartia espais amb l'Escola Sinera. Fins el curs 2005-2006, l'oferta de l'escola va ser de 31 places per a nens i nenes d'1 a 3 anys,

A partir del curs 2006-2007, l'oferta s'amplià amb més places per atendre la demanda existent. Les noves aules estaven ubicades en uns mòduls prefabricats en un terreny d'equipaments de titularitat municipal, a La Raureta, al rial de sa Clavella, on l'escola s'hi van allotjar durant tres anys a l'espera que s'edifiqués el nou equipament definitiu.

A finals de 2011 finalitza el procés de construcció de la nova escola bressol al Rial del Bareu amb 128 places. Després d'un procés de participació obert a tota la ciutadania es va escollir per votació popular el nom de l'Escola dels Colors i el nou centre va obrir portes el 9 de gener del 2012. 

Qui som?

A l'Escola dels Colors som un equip qualificat, compromès, flexible, estable i en formació contínua, que respectem el ritme individual de cada infant i de cada família.

Entenem l'infant com un ésser únic i irrepetible, i l'acompanyem en la construcció de la seva pròpia identitat. Reforcem la seva autonomia, comprensió, creixement, maduresa i autoestima amb l´objectiu de desenvolupar la seva capacitat de relacionar-se i conviure, d´escoltar, de comprendre, de tolerar, de cooperar, d´interactuar, de compartir... establint així relacions afectives, sòlides i segures.

Conscients de la responsabilitat que implica la nostra feina, procurem conèixer els diferents corrents pedagògics amb els que compartim la imatge d´infant capaç i actiu per tal de crear la nostra pròpia identitat; parlem del moviment lliure d'Emmi Pikler, de Loris Malaguzzi (Reggio Emilia), de la importància dels espais i materials per a l'estimulació dels sentits, de l'autonomia i de la llibertat de Maria Montessori, la psicomotricitat vivenciada de Bernard Aucouturier i la globalitat de la pedagogia sistèmica.

Ens definim com una escola coeducadora, integradora, laica i utilitzem el català com a llengua vehicular.

El rol de l´educadora és el de donar seguretat i suport a l´infant, acompanyant sense incidir.