Facebook
Twitter
Youtube
Instagram
Telegram
RSS
Cercar
Botó que mostra/amaga menú lateral
NOTÍCIES
Arenys guanya la marca de 'vila marinera' de l'Agència Catalana de Turisme

Maresmar 2018L'Ajuntament d'Arenys de Mar ha superat el procés de selecció per accedir al projecte de marca de "viles marineres" que promou l'Agència Catalana de Turisme (ACT). La nova marca turística defineix municipis que tenen una forta personalitat definida per aspectes, com ara el caràcter històrico-cultural, gastronòmic, paisatgístic o per promoure esdeveniments al voltant de la relació entre l'home i el mar. La tramitació de la candidatura per superar tots els requisits que s'exigien s'ha fet a través de la regidoria de Turisme.

Un comitè d'experts format per professionals destacats i reconeguts de diferents àmbits, i per representants de l´ACT, ha avaluat i validat les sol·licituds d´accés a la marca, en base al compliment d'un seguit de  requisits (document requisits ACT).

Arenys de Mar va presentar la seva candidatura i ha estat seleccionada després de desenvolupar una extensa memòria on posa en valor diversos espais com el Port i la Confraria i el moll pesquer i indrets del nucli urbà com el cementiri, el retaule barroc i les coleccions del Museu d'Arenys vinculades al seu origen mariner.

La proposta arenyenca té un alt valor des de l'aspecte gastronòmic i el conjunt de la programació, durant tot l'any, d'activitats turístiques orientades l'àmbit nàutic i mariner. El Calamarenys,les jornades gastrònomiques del calamar, és un exemple que han donat pes a la memòria justificativa d'activitats. 

El programa de "viles marineres" arrenca, després del procés de selecció, amb dotze municipis: Arenys de Mar, Begur, L’Escala, Llançà, L’Ametlla de Mar, Les Cases d’Alcanar, Palamós, Sant Pol de Mar, Sant Carles de la Ràpita, Sitges, Tossa de Mar, Vilanova i la Geltrú.

Aquesta marca s'adreça a les poblacions litorals que conserven viva la cultura i l´activitat humana lligada del mar on els paisatges i els espais naturals marins, el patrimoni cultural material i immaterial, els sistemes d´interpretació i valoració, la indústria pesquera i les activitats nàutiques els donen identitat i permeten oferir experiències vinculades a la seva descoberta.

La nova marca, juntament amb Pobles amb Encant i Viles i Ciutats amb Caràcter, forma part de l’estratègia de l’ACT per promocionar el turisme cultural i s’afegeix a la vintena de programes de treball segmentats existents. Més de 1.200 empreses i entitats del sector turístic català ja hi estan adherides.

Publicat el 21 d'octubre de 2019
CompartirComparteix al FacebookCompartir a Twitter
Imprimir
^