Ajuntament d'Arenys de Mar

NOTÍCIES

Aquest divendres al matí s'ha presentat oficialment el Servei d’Intermediació en Deutes de l’Habitatge (SIDH), que l'Ajuntament d'Arenys de Mar oferia des del 2015 amb la gestió del Consell Comarcal del Maresme, però que a partir d'aquest mes de març ofereix directament l'Ajuntament. A la presentació hi han assistit l'alcaldessa, Annabel Moreno; la regidora d'Acció Social, Isabel Roig; la coordinadora del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Cruz Martínez; la directora operativa d’Actuacions d’Urgència en Matèria d’Habitatge de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya, Sílvia Grau; i el diputat d'Urbanisme i Habitatge de la Diputació de Barcelona, Josep Ramon Mut.

El SIDH és un servei gratuït d’informació, assessorament i d'intermediació amb les entitats financeres per a persones o famílies que tenen problemes per afrontar els deutes hipotecaris del seu habitatge principal. El servei està impulsat per la Diputació de Barcelona, de manera concertada amb el Servei Ofideute de la Generalitat de Catalunya, en el marc d’un conveni amb la participació d'Ajuntaments, Consells Comarcals i el Col·legi d'Advocats de Barcelona.

El punt d'atenció del SIDH que ofereix l'Ajuntament dóna cobertura als municipis d'Arenys de Mar, Arenys de Munt, Canet de Mar i Sant Iscle de Vallalta. L'atenció es presta a la Regidoria de Serveis Socials, ubicada als mòduls de Can Nadal. L'horari d'atenció és de 9 a 14 h, de dilluns a divendres, i cal demanar cita prèvia trucant al telèfon 93 795 77 77 o enviant un correu electrònic a sacarenys@diba.cat

Com funciona?
Les persones o famílies interessades en aquest servei s’han d’adreçar a qualsevolde ls serveis municipals o comarcals (serveis socials, de consum o d’habitatge), els quals els derivaran al punt d’acollida del SIDH més proper.
Es comprovarà que compleixin els requisits, se’ls informarà de la documentació que hauran de portar per a l’entrevista i es concertarà la visita amb l’advocat.
L’advocat, de manera conjunta amb els usuaris i usuàries, elaborarà i redactarà una proposta per a l’entitat bancària, valorant cada cas de manera individualitzada, que els permetin, en la mesura del possible, mantenir el seu habitatge.
Des del SIDH s’enviarà la proposta a Ofideute, que la remetrà a l’entitat bancària per a la seva aprovació.
La resposta de l’entitat bancària es traslladarà als usuaris per a la seva valoració i, si s’escau, l’acceptació de les noves condicions o el plantejament d’alternatives.

Publicat el 20 d'abril de 2018