Arenys de Mar
Botó que mostra/amaga menú lateral
NOTÍCIES
L'Ajuntament delega en el Consell Comarcal el servei de recollida de residus

El Ple extraordinari celebrat aquest dimarts al vespre va aprovar amb 11 vots a favor (ERC, CUP, PSC, CiU, ICV i 1 JxA) i 6 abstencions (PP i 5 de JxA) delegar el servei de recollida de residus en el Consell Comarcal del Maresme.

Es tracta d'una decisió d'urgència atès que la fins ara empresa concessionària del servei (Recolte) anunciés la decisió de no prorrogar el contracte que mantenia amb l'Ajuntament des del 2014, quan se li va adjudicar el servei per 4 anys amb una pròrroga de dos anys addicionals. Aquesta decisió deixava Arenys de Mar sense la prestació d'un servei bàsic essencial, com és el de la recollida de la brossa.

Recolte justifica la seva decisió de no prorrogar la concessió en base a pèrdues econòmiques. A més, l'Ajuntament i l'empresa havien acordat allargar la prestació del servei fins a mitjans del 2019. Malgrat això, Recolte va anunciar per sorpresa al setembre que deixaria el servei aquest mateix 2018, alhora que exigia més diners per seguir realitzant la recollida de la brossa. Per tot plegat, Recolte s'enfronta ara a una possible sanció per incompliment de contracte.

Per tot plegat, el Ple va aprovar aquest dimarts delegar el servei en el Consell Comarcal del Maresme, que assumirà la recollida de residus de la vila a partir de l'1 de desembre mitjançant RESMAR, una empresa d'economia mixta de l'organisme supramunicipal, la qual subrogarà els treballadors. El servei el prestarà fins que es faci la nova licitació del servei.

Un cop aprovat pel plenari municipal, serà el Consell Comarcal qui aprovi també en el seu plenari prestar el servei, cosa que es produirà el pròxim 20 de novembre. El canvi d'empresa també implicarà destinar més diners al servei, que passarà de 800.000 a 1.100.000 euros. Val a dir, però, que el servei oferirà una sèrie de millores importants: incorpora el servei de recollida del cartró comercial i també el de recollida de residus voluminosos. A més, s'augmenta la recollida de voluminosos de 2 a 3 dies per setmana, alhora que també hi haurà un augment de la freqüència de la recollida del vidre dels comerços, passant d'1 a 2 dies per setmana.

Tots els grups municipals, sensibles amb la situació

En el debat de la delegació del servei, tots els grups municipals van argumentar que calia ser responsables amb un servei tan bàsic com el de la recollida de residus, malgrat que no tots coincideixin en el model de recollida. Així, el PP va criticar que l'empresa abandoni el servei a la mínima que té pèrdues i va demanar al govern que treballi per millorar el model de recollida selectiva. També la CUP va reconèixer que era irresponsable la decisió de Recolte i que l'Ajuntament no podia agenollar-se davant de les seves exigències econòmiques. Pel que fa al model de recollida, van defensar que cal implantar el sistema Porta a Porta a tota la vila.

D'altra banda, JxA va dir que s'havia fet un bon plec de clàusules en el seu moment i que per tant, les pèrdues les havia assumir l'empresa pel seu risc i ventura. També va dubtar que delegar el servei en el Consell Comarcal sigui garantia d'èxit, atès que la seva experiència és en pobles amb pocs habitants. També va criticar que els resultats de recollida selectiva fa temps que estan estancats i que es té la imatge d'un poble cada cop més brut. JxA també va anunciar l'acord amb el govern per implantar a finals de 2019 un sistema d'àrees d'emergència tancades, amb videovigilància i amb targeta d'accés. Una d'elles estaria situada a l'estació de tren i l'altra encara està per determinar.

Des del govern es va agrair la col·laboració i la comprensió de tots els grups municipals per solucionar la situació i garantir que la vila pugui prestar el servei de recollida de residus.

Publicat el 7 de novembre de 2018
CompartirComparteix al FacebookCompartir a Twitter
^